Wednesday, March 21, 2007

CAR

CAR iaşte o fiinţă nevăzută, carili ţine socoteala tuturor tocmelilor între slujitorii ei, ce socotit au nimica când se înfăţişează prima oară.

0 galbeni Io
0 galbeni X

Io' de apuc să cumpăr de la icsu cu 1.000.000 galbeni un slujitor pentru moşia mea se cheamă că am dat camătă la CAR de 1.000.000 iară icsu dator e la CAR cu 1.000.000 galbeni, după socotală sepune în catastifele CAR-ului

+1.000.000 Io
- 1.000.000 X

Se cheamă că io am avuţie la CAR iară X-ul e datornic la CAR.

No, dară precum puterea CAR-ului stă în cei mulţi să gândim înainte că la văleatu următor catastifele arată că io am cumpărat de la mai mulţi deciu:
+ 30.000.000 Io
- 1.000.000 X
- 2.000.000 Y
- 20.000.000 Z
- 7.000.000 H
CAR spune, nu mai da agiutoriu la Z că datornic până-n gât ie, ci mai degrabă ai zăbavă să-şi şteargă datoria cumpărând de la CAR (slujitorii lui) de cel puţin 20.000.000 ca la nimica să ajungă.. acu bine ar fi de ar lua de la mine că dacă ăilalţi vor să-i vândă apăi se înglodează ei...

Lemă de aritmetică dumnedzeiască:
Celui ce împărţeală face pe pământ se cheamă că adună în ceruri.
Mormoete

....

Ptiu, fi-mi-ar şalele întinsură pentru toboşari...
Amu mai nemica, trebuinţă este doară să-mi daţi de veste aici or solie să trimeteţi spre moşia mea cu înscris de înhămare la CAR...

....

Din casă, carili de prisos îţi sunt, du-le la târg, da musai să ţi seama de pravila ţării şi să nu ceri luna de pe ceriu pentru nimica, siluind astfel, pe cel ce ajutoriu vrea să-ţi dea, să dea acmu seamă lefegiilor pentru târgoveli necurate...
Dari 20.000.000 de galbeni nu-s de colea, agoniseală chivernisită şi de preţ trebuie să scoţi în faţa târgoveţilor, să fie de folos şi celui ce umblă la pungă întru agiutorarea ta...

Trimiţând strigare pentru doadzăci de bivoli îngălaţi la doadzăci de care de galbeni,
Mormoete

....

Cum aiastă sfinţită adunare ajiutoriu dă, dară şi cu un galben, numai să plece târguiala la drum, aşa CAR-ul peceată pune cu preţ pe măsura şi nu trece cu vedere pe cel în impas...

Amu de un străjer vârtos în aripa de miazăzi a moşiei chiar eram nevoiaş, tătari bicisnici carili ocoleau drumul de vază şi numai pe părţi mă prădau petrecanie vor afla...
Sulemenit cu oştire pedestră ce în ezerciţiu la mijlocu a fost tocmită, nevoiaş pe lături mă aflam...
...

Cât despre vorbirea celui dinainte acestui răspuns, aminte am luat şi cugetare am pus în lucrare pre voroava dumitale, mărite achita... Destul că mângâiere-mi aflai din înţeleapta ta înţelegere a pricinilor CAR-ului...

Întru ţinerea jiurământului cu cinstire,
Mormoete

No comments:

Post a Comment