Monday, September 1, 2008

Counter-Strike Bible !

CS-Bible



- daca trece careva pe langa mine fara sa ma vada, nu trag, intotdeauna il astept pe al doilea daca primul nu m-a sesizat

- cand sunt 2 inamici intotdeauna trag in cel care e in spate, de obicei e mai destept, mai calm si  de aceea trebuie omorat primul.


- intotdeauna da fullauto pe distante mici/medii corectia o faci tintind progresiv din ce in ce mai in jos !

- caut HeadShoturile, niciodata sa nu incepi sa tragi altundeva decat in cap, e foarte FOARTE important acest lucru, chiar daca pe moment scorul tau o sa fie negativ, pe termen lung faptul ca te obisnuiesti sa tintesti o arie mai mica iti imbunatateste acuratetea si pentru tragerile la distanta cand celalalt e cat 10 pixeli, ca sa nu mai spun ce se intampla daca nimeresti HS-ul.

- Tactica initierii unui duel este urmatoarea: primele gloante din crounch atata timp cat nu esti luat in colimator, apoi imediat full auto cu ridicare si strafe astfel incat cand celalalt tocmai credea ca a pus tinta pe tine e obligat sa faca corectie, pe cand tu tot timpul asta ai tinta fixata pe el, foarte important aici e sa parasesti crounch-ul cand simti ca celalalt te-a tintit bine si sa te opresti din strafe si sa revi in crounch cand simti ca celalalt si-a bulversat tintirea

- daca celalalt a initiat duelul fără să-l fi văzut, sari o data si te rotesti până îl vezi, apoi strafe pana ai tinta pe el cand vei incepe sa tragi aplicand tactica de mai sus a initierii unui duel

- sensitivitate trebuie testata si modificata cu /sensitivity pana cand te poti intoarce dintr-o singura zvacnire de mana cam asa 145 de grade adica cam grafic asa __/, prea puţin şi vei fi surprins la atacurile din spate, prea mult şi orice rotaţie îţi bulversează orientarea în spaţiu, la mine e /sensitivity 2.5 depinde de mouse , pad şi setările windows-ului, esenţial e ca înainte de a juca serios trebuie cel puţin o şedinţă de 15 minute pe respawn-uri pentru a te "încălzi" cu setările. (Sa va spuna moshu cum e cu sensitivitatea... pentru mine nu exista o cifra anume avand in vedere ca joc pe calculatoare diferite, ea e diferita...
Cea mai buna sensitivitate pe care toata lumea ar trebui sa se adapteze este aceea care iti asigura un return fire pentru atacurile din flanc si spate.
Eu ma pun la calculator si modific sensitivitatea pana fac o intoarcere la 145 de grade dintr-o zvacnire normala si nefortata de mana ! De ce?
Am asigurat return-fire-ul pentru flank 100% si pentru 180 grade cu comenzi de forta majora!
Pentru atacul din spate a fost o problema... inainte setam sensi astfel incat din zvacnire normala sa fac un 180% dar acest lucru era bulversant pentru ca daca era normala zvacnirea inseamna ca nu depuneam nici un efort sa o fac, iar creierul meu dupa ce trimitea comanda de 180 grade avea confirmarea vizuala a intoarcerii dar nu si feedback-ul din partea maini ceea ce se traducea intr-o serie de comunicari creier-mana suplimentare. Creierul intotdeauna la cazuri de forta majora are dorinta ca organele implicate sa executa masuri majore ceea ce mana nu facea si el o forta sa treaca de pragul de normalitate facand-o sa treaca de cele 180 grade necesare!
In concluzie facand zvacnirea normala de 145 grade, pentru cazul major al intoarcerii la 180% mana accepta comanda de depasire de limite normale si-si depasea pragul de normalitate fortandu-se la 180 grade... creierul accepta faptul ca mana si-a depasit limitele si nu mai face decat verificare vizuala scazand nivelul andrenalinei transmise mainii, aceasta executand comenzi moi de corectie a tirului si nu ample de corectie pe axa st-dr ce ducea la un nivel ridicat de stres.
Andrenalina e buna pentru miscari ample si rapide. Pentru corectii de recul si tir e nevoie de liniste... liniste pe care creierul o transmite atunci cand stie ca toate celelalte organe si-au facut datoria de forta majora!)



- nu am setata deplasarea pe diagonala, adica daca apesi "concomitent" sus/dreapta nu se creaza deplasare pe diagonala ci pe directia care a fost apasata prima, la deplasarea pe diagonala imprastierea gloantelor e dublata pe cele 2 axe, apare o imprastiere ca la trasul din zbor

- am tasta Q interschimbata cu mouse dreapta, sa pot scoate pistolul rapid cu mouse dreapta fara sa bajbai dupa Q cu un deget folosit la deplasare si sa sacrific deplasarea la stanga ca sa scot pistolul in timpul asta crucial de regula !

- intotdeauna angajeaza fight-uri face to face tarziu si cauta cele de aproape in special, la cele de distanta dau cu piscaturi... ma retrag... ca sa-i fac sa vina mai aproape

- trebuie sa te agiti intruna chiar si in crounch, daca stai nemiscat si nu faci nimic reflexele scad in mod dramatic, vigilenta se imoaie si vei fi surprins oricand cu garda jos.

- cand stai crounch dupa cutii macar nu pierde timpul si citeste/tradu RADAR-ul, intotdeauna iti arata unde sunt bresele in aparare ca sa te relochezi in directia respectiva.

- bombele se pun cat mai la vedere, astfel incat sa le poti apara de la distanta cea mai mare posibila

- daca un site de bomba vad pe RADAR ca e neaparat ma duc acolo imediat pentru a raporta  dacă e site-ul targeth şi pentru a întârzia punerea bombei.

- La CT daca ai văzut pe cel ce are bomba sau bomba pe jos spamează "AM BOMBA" şi radio message ""Need backup" pana observi că coechipierii se repliază spre tine o bombă campată de CT înseamnă o rundă CT chiar în inferioritate numerică.

- La terro păzeşti bomba ştiind că dacă începe defuzingul la 5 secunde o va defuza, iar chiar dacă ai toată echipa CT cu spatele între tine şi bombă ţinta ta trebuie să fie NUMAI cel ce face defuse, numai el trebuie să existe pentru tine.


- incearca pe cat posibil sa nu ai coechipieri prin preajma, de regula din cauza asta pierzi elementul surpriza care este foarte important ca sa poti echilibra raportul de forte

- nu renunta la o tinta decat daca ai flash verde la bani deoarece deseori te poti insela crezand ca l-ai omorat trecand la o alta tinta

- nu te fugi niciodata cu spatele in totalitate la inamic, verifica in deplasare din 5m in 5m spatele, intotdeauna daca esti ultimul in echipa de rush asigura-le spatele la fiecare trecere de cutii-colturi-usi, uneori trage preventiv in cutii astfel incat sa atragi atentia scout-ului din fata sa nu treaca pe langa o zona de camping fara sa se uite, un camper poate omora oricand o intreaga echipa de rusheri daca iarta scout-ul pacalind echipa de rush.

- Niciodata, dar niciodata sa nu-ti folosesti colegii drept momeala, adica sa-l lasi sa treaca pe langa o zona de campare, victima sigura pentru un camper pe care-l vei omora tu mai tarziu, atragei atentia coechipierului tragand preventiv in directia respectiva astfel ca acesta sa devina banuitor si sa verifice zona de camp, un coechipier in viata si un adversar mort e mai important decat un coechipier mort si un adversar mort (doh!)

- intersectiile, colturile, cutiile intotdeauna trebuiesc depasite cu un salt sau in viteza, ginitorii de regula stau crounch si tintesc jos.

- intotdeauna da amandoua flashurile pentru siguranta caci e foarte greu sa ghicesti care e cel semiorbit, ca sa-l omori primul, cand toti trag pe directia ta.

- smoke-ul se arunca doar pe unde se presupune ca ceilalti incearca sa dea rush pentru intarzierea sau blocarea lui

- grenadele HE se arunca decat daca ai avut contact vizual/sonor cel mai bine vizual

- nu folosi cheaturi niciodata, se pierde increderea in sine si totodata tot skill-u de tintire acumulat in ani grei de practica

- folosesc casti si alte sunete pentru arma cu care joc, nici nu stiti ce valoare psihica au niste sunete bine alese chiar daca nenaturale pentru arma

- say cat cuprinde, astfel chiar daca pierzi macar te distrezi

- joc intotdeauna in gand cu faptul ca ceilalti au coade si monitoare asa ca nu are rost sa stationezi intr-un loc prea mult.

- joaca cu arme ce cer skill, DE, UMP, 1-shoot shotgun, cateaua, cat mai des cu putinta, pentru ca acestea dezvolta inteligenta si viclenia mult mai folositoare in ziua de azi cand toti copiii stiu sa traga bine !

- in prima perioada a rundei stai si studiaza Radarul pentru scaderea andrenalinei care te indeamna sa susti rush-urile sinucigashe

- Ma lamuresc pe care traseu nu s-a dat nici o batalie... foarte important acest lucru! De ce ? Pentru ca pe acolo inamici care sosesc au vigilenta cea mai scazuta ! Sunt efectiv fraguri sigure! Mai ales daca nu am pe nimeni in preajma sa ma dea de gol !

- Daca incerc sa acopar o bresha pe unde inamici au reusit sa patrunda, ei or sa fie foarte posibil low HP dar asta inseamna ca vor avea vigilenta extraordinar de mare datorita ranilor si andrenalina succesului le da un boost extraordinar, asa ca rush-eri raniti sunt cei mai periculosi! Trateaza-i cu respect-ul cuvenit (adica tinteste capul nu trupul) chiar daca-i banui cu 1 la viata...

- Fii tipul de cartofor interzis in Las Vegas, din aceia care "numara" cartile iesite din joc! Foloseste Tab-ul, Radar, tine minte cine a omorat si unde studiind radarul cand auzi dueluri indepartate. Neaparat trebuie sa inveti sa faci corelatia mental Radar/Harta astfel ca daca un punct dispare sa sti exact unde pe harta un coechipier a fost omorat

- Ca jucător cu căşti a trebuit să înveţ să "scanez", să mă mişc dreapta-stânga ca să localizez sunetul paşilor mai exact, acurateţea creşte exponenţial dacă baleiezi stânga dreapta faţă de urmărirea cu ţinta. Nu e nevoie să urmăreşti cu ţinta sunetul decât când distanţa e foarte mică şi sunetul e clar - Un exemplu dacă ai ţinta îndreptată din întâmplare direct prin zid spre un MP3-ist ce e la distanţă mare şi acest trage nu-l vei auzi deoarece sunetul este aproape înjumătăţit spre cele două căşti, urechile primind maximul de informaţie fiecare din partea ei, sunetele ce vin direct din faţă sunt uşor diminuate, însă dacă eşti permanent în mişcare stanga-dreapta la un moment dat tot s-ar putea ca o "ureche" să primească nu un anume procent din zgomotului ci 100% fiind îndreptată DIRECT spre sursa sunetului, atunci sunetul cartuşelor picând pe jos le vei auzi foarte clar:, clink, clink, clink...

- Înainte de un meci foarte important joacă/încălzeşte-te cu arma pe PARTEA OPUSĂ decât eşti obişnuit. Să luăm cazul meu, joc cu arma pe dreapta ca majoritatea jucătorilor CS, toate statisticile arată că ţinta îmi fuge spre stânga, gloanţele lovesc cu predilecţie spre braţul drept al oponentului nu în centru. O să observi că pe perioada încălzirii, cu arma pe partea opusă decât normal, o să ai impresia că tragi după fluturi, câteodată nici nu ştii cu ce tragi pistolul sau arma, după câteva runde o să începi să ţinteşti şi tu ceva asta pentru că obişnuinţa de a trage centru stânga începe să fie corectată spre o obişnuinţă de a trage centru dreapta. Ei bine dacă ai început să omori normal jucând cu arma pe partea opusă atunci este momentul să  joci pe bune şi să revi cu arma pe partea pe care eşti obişnuit... Cam o perioadă de un sfert de oră, până revii la obişnuinţa ta, o să ţinteşti exact pe centru, nici centru-dreapta ca pe timpul încălzirii, nici centru-stânga cum ai statisticile obişnuite, dacă până atunci credeai că tragi bine acum o să crezi că ai autoaim. Concluzie- joacă cu arma pe partea opusă până tragi bine aşa şi apoi schimbă înapoi, vei avea un sfert de oră de acurateţe maximă.


P.S. Acestea sunt spicuiri, cu câteva adăugiri ulterioare, dintr-un thread din 2003 pe threadurile PTG ale gameszone-ului în care mi s-a cerut să explic cum am făcut de am ajuns pe locul I pe ţară pe publice jucând numai cu UMP45.

Un screenshoot al statisticilor mele din PTG:

No comments:

Post a Comment